BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, June 2, 2010

Gaza..!!






Salam, Lifeline4 Gaza, atau Talian Hayat Untuk Gaza adalah satu usaha kerjasama di antara NGO-NGO di Malaysia untuk menyertai kempen antarabangsa bagi menembusi kepungan Israel terhadap Gaza. Lifeline 4 Gaza akan bergerak bersama Free Gaza Movement yang berpangkalan di Cyprus, IHH di Turki, MERC dan Kispa di Indonesia dan NGO-NGO lain dari USA, Greece, Perancis, Sweeden, Jerman, Itali, Venezuela dan lain-lain.

Konvoi tersebut dijangka akan berlepas dari Istanbul pada 15 Mei 2010, disertai 20 kapal dan bot kargo. Konvoi kemanusiaan terbesar di dunia ini akan membawa bantuan asas keperluan seperti bahan pembinaan hospital, bahan perubatan, peralatan sekolah dan bahan-bahan makanan. Mereka juga akan diiringi oleh tokoh-tokoh politik dan tokoh-tokoh kemanusiaan sedunia yang prihatin terhadap krisis kemanusiaan di Gaza.


Malangnya..kite digemparkan dengan kekejaman yahudi,tanpa belas kasihan.

Utusan Malaysia,BAITULMAQDIS 31 Mei - Sekurang-kurangnya 19 terkorban dan 30 lagi cedera apabila komando Israel hari ini menyerang flotila yang membawa beratus-ratus aktivis pro-Palestin dalam misi bantuan kemanusiaan ke Genting Gaza, setelah mendakwa mereka menghadapi tentangan tidak disangka-sangka ketika menaiki kapal tersebut.

Inilah kapal Mavi Marvara yg diserang oleh rejim zionis,yahudi..




Kita mendoakan kejayaan dan keselamatan mereka..Itulah senjata yg ada pada kite utk mmbantu mereka..Semoga Allah memberi kekuatan dan kejayaan kepada mereka atas usaha murni yg mereka lakukan..



0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Pak Guard!!..bagi rasuah..